Madonna Madame X - Best Singles of the Queen of Pop
ב- ,

אהבתיאהבתי מתוקימתוקי נוסטלגינוסטלגי בהלם!בהלם! חנוניחנוני קורעקורע

20 הסינגלים הלוהטים ביותר של מדונה

יום הולדת שמח למדונה, מלכת הפופ, שחגגה 65 השבוע! אנחנו חוגגים עם 20 הלהיטים הכי גדולים שלה, ומדרגים את הסינגלים הכי טובים של מאדאם אקס

המלכה הבלתי מעורערת של עולם הפופ, מדונה, חוגגת 65, וזה זמן מצויין להיזכר בכל הלהיטים שעשו אותה האגדה שהיא, ועשו לנו חשק להיכנס לעולם שלה ולהתמוגג מהשירים המדהימים שהוציאה. היו להיטים שגרמו לנו לרקוד ללא שליטה, והיו להיטים שעשו לנו צמרמורת כי נכנסו לנו ללב, וזה אפילו בלי שיש למדונה שלנו מנעד כזה רחב של קול, היא פשוט ידעה לנווט את עצמה למקום הנכון ובחרה בשירים המדוייקים בשבילה.

היה קשה לבחור את 20 הלהיטים שעשו לנו את מדונה למי שהיא, אבל אין לנו ספק שהשירים הללו הם Timeless וקלאסיקות נהדרות שכולם יתחברו אליהם ושיעלה לכם חיוך על הפנים. תהנו!

מקום 20 – True Blue

שנה: 1986 (מהאלבום ה-3, "True Blue")
רקע: השיר היה הראשון שמדונה הפיקה אי-פעם. היא אמרה שהיא רצתה שיהיה לאלבום הזה טאץ' יותר אישי מהקודמים, שאומנם הייתה חלק מכותביהם אך רצתה להיכנס יותר לקרביים של השיר. True Blue הוא גם שם האלבום שממנו לקוח השיר, אך זה, שוחרר כסינגל השלישי באלבום. 
Fun Fact: זהו הלהיט שבעלה הראשון של מדונה, שון פן, הכי אוהב, שהושפע לגמרי מהרגשות שלה אליו.
בקליפ נמצאת גם חברות טובות של מדונה – אחת מהן, דבי מאזאר, שחקנית ידועה שמופיעה בהרבה סרטים וסדרות (כולל "הפמליה", "באטמן לנצח", "מאלקולם אקס" ועוד).


מקום 19 – Express Yourself

שנה: 1989 (מהאלבום ה-4, "Like a Prayer")
רקע: 
השיר מדבר על העצמה נשית ולא להסתפק בלהיות מקום שני (אחרי גבר). הקליפ היה בין היקרים ביותר באותה התקופה. מדונה רצתה שהקליפ יעביר את המסר של השיר בצורה הכי טובה, ולא היה אכפת לה כמה היה צריך להשקיע בקליפ בשביל זה.
Fun Fact: כריסטינה אגילרה העתיקה חלקים מהקליפ לסינגל שלה "Not Myself Tonight" ונטען הרבה פעמים שליידי גאגא העתיקה את הלחן ב-"Born This Way", ומדונה עצמה התייחסה לזה במסע ההופעות שלה ועשתה מאש-אפ של השיר שלה עם השיר של ליידי גאגא יחדיו, רק כדי להראות כמה הם דומים.


מקום 18 – Ray Of Light

שנה: 1998 (מהאלבום ה-7, "Ray of Light")
רקע: 
השיר, וכל האלבום, נכתב על פי חוויות שמדונה עברה אחרי שהתחברה לקבלה וילדה את ביתה הבכורה, לורדס. החוויות האלו עיצבו אותה אחרת וגרמו לה להתבגר קצת ולכתוב על נושאים יותר מיסטיים ועמוקים.
Fun Fact: השיר הוא קאבר של שיר מ-1971 של Curtiss Maldoon והוא נקרא במקור "Sepheryn". הוא נשמע אחרת לגמרי ומדונה עשתה לו הפקה שונה לגמרי ומקפיצה. היוצר המקורי בכלל לא ידע שמדונה עשתה קאבר ושמע את זה בפעם הראשונה ברדיו. אבל הוא לא מתלונן כי קיבל מלאנתה תמלוגים.


מקום 17 – Hung Up

שנה: 2005 (מהאלבום ה-10, "Confessions on a Dance Floor")
רקע: 
מדונה בדיוק התחילה לעבוד על שתי מחזות שהייתה אמורה לשחק באחד מהם, שניהם נגנזו בסוף והשיר הזה היה אמור להיות חלק מאחד מהם. בסוף החליטה להוסיף אותו לאלבום כי אהבה אותו מאוד.
Fun Fact: כשמדונה עבדה על האלבום הזה, היא אמרה למפיקים שהיא רוצה שהאלבום יישמע כמו "להקת אבבא על סמים" ואז החליטה גם להכניס את הסמפל מהשיר "Gimme! Gimme! Gimme" שלהם שמנוגן ברקע לאורך השיר. לרוב, להקת "אבבא" לא מרשה לאף אחד לסמפל את השירים שלהם אלא אם כן הם מאשרים, ובדרך כלל הם לא. במקרה הזה, מדונה שלחה מכתב מפורט אליהם שבו היא מתחננת שייתנו לה להשתמש בסמפל. מדונה אמרה שלקח להם כמה זמן לחשוב על זה ובסוף הסכימו. זאת הפעם השנייה שהם נתנו למישהו לסמפל את השירים שלהם, הפעם הראשונה הייתה עם הפוג'יז ("Rumble in the Jungle").


מקום 16 – Nothing Really Matters

שנה: 1999 (מהאלבום ה-7, "Ray of Light")
רקע:
מדונה הצהירה בראיון שיוצא והיא כותבת שירים לפעמים על דברים שהם לא הסטנדטיים ביותר, כמו אהבה או דברים שטחיים, ושהיא יכולה לראות חרק זוחל על הרצפה, להתבונן בו, ולכתוב. וכך, היא כותבת יותר אבסטרקטי, ומה שהקהל יפרש מזה, זה בסדר. ועל זה השיר מדבר. לא לשפוט ולזרום עם מה שהחיים מביאים.
Fun Fact: השיר נכתב על ידי וויליאם אורביט, המפיק של האלבום, ומדונה לקחה אותו ושינתה אותו קצת (מה שעשתה מתחילת הקריירה רק כי רצתה להיות חלק מהשיר, ועל הדרך לקבל עוד תמלוגים). השיר נכתב על ביתה, לורדס, ועל האופן שבו היא רואה את החיים כרגע לעומת גיל ההתבגרות שלה.


מקום 15 – American Life

שנה: 2002 (מהאלבום ה-9, "American Life")
רקע: 
בשיר, מדונה מדברת על כך שהיא מסתכלת על כל מה שהיה לה חשוב בעבר וכל מה שהיא נלחמה עבורו, על להישאר רלוונטית ובטופ, ולהשיג יותר ויותר, והיום היא רואה את זה אחרת, שהדברים שנשארו איתה וחשובים באמת הם לא הדברים האלה, והייתה פשוט חלק מהתרבות האמריקאית.
Fun Fact: באותו הזמן שהיא רצתה לשחרר את השיר, היו הרבה הורדות לא חוקיות ופיראטיות, אז כדי להילחם בזה, מדונה יצרה כמה גירסאות לא אמיתיות לשיר, עם אותו המקצב ואותו מספר דקות של השיר המקורי והדליפה לרשת. בנוסף, הקליפ יצר הרבה מחלוקות לגבי אלימות והיחס שלה לתרבות האמריקאית ולצבא, וצונזר בהרבה מקומות. לכן, יצרה גם גירסה משעממת שבה יש את הדגלים של העולם מתנוססים מאחוריה. כאן, הבאנו לכם את הקליפ הלא מצונזר.


מקום 14 – Celebration

שנה: 2009 (מאלבום האוסף השלישי שלה, "Celebration")
רקע: 
מדונה פנתה לדי.ג'יי המפורסם פול אוקנפולד כשרצתה לעשות כמה שירים חדשים לקדם את אלבום האוסף החדש שלה ולחגוג את המהות של כל מה שיצרה עד עכשיו. הוא נענה בחיוב והם עבדו על כמה שירים, חלקם לא יצאו בסוף, ו-"Celebration" שנקרא קודם לכן "Celebrate" היה האהוב עליה ושיחררו אותו.
Fun Fact: יש כמה גירסאות לקליפ, ובאחת מהן יש את הבת של מדונה, לורדס, לבושה כמוה בקליפ "Like a Virgin" וזה מדהים כמה הדימיון מושלם ביניהן.


מקום 13 – Papa Don't Preach

שנה: 1986 (מהאלבום ה-3, "True Blue")
רקע: 
השיר נכתב על ידי בריאן אליוט, שהיה באולפן ההקלטות כששמע בחוץ כמה בנות טיפש-עשרה מדברות ואחת אמרה שהיא נכנסה להריון בטעות ומפחדת שאבא שלה יטיף לה כי היא אוהבת את הבחור. מדונה שינתה רק כמה מילים. זה אחד השירים היחידים שלא היה למדונה הרבה השפעה עליו.
Fun Fact: בקליפ, מדונה ניסתה לעשות שתי מראות בשבילה, אחד שהיא טומבוי ומאוד קשוחה ולא שברירית ועדינה כמו שיחשבו עליה בשיר, והשני שהיא עדינה יותר ומלאת גלאם. זה כדי ליצור סוג של ניגודיות ומתאר את המאבק שלה בין הרגישות להגיון.


מקום 12 – Music

שנה: 2000 (מהאלבום ה-8, "Music")
רקע: 
הזמרת כתבה את השיר על חוויה שהייתה לה שצפתה מהקהל בהופעה של סטינג בניו יורק. היא אומרת שהכל היה רגיל ונחמד עד שפתאום סטינג עשה שירים ישנים שלו מימי להקתו "פוליס" ואז האורות קצת הוחשכו והקהל התחיל להתקרב לבמה וכולם החזיקו ידיים. מדונה נפעמה והייתה בשוק והבינה שזה מה שמוזיקה עושה לאנשים. ועל כך כתבה את הפיזמון.
Fun Fact: בקליפ, מופיע הקומיקאי סאשה ברון כהן (וגם דבי מאזר, חברה שלה), שדרך הקליפ הזה התניע את הקריירה הקולנועית שלו. לפני כן הייתה לו תוכנית טלויזיה ולא היה כל כך מוכר. אך אחרי ששוחרר הקליפ, הוא ניצל את המומנטום ועשה כמה סרטים מצליחים ("בוראט", "מדאגאסקר", "עלובי החיים", "הדיקטטור" ועוד).


מקום 11 – Like A Prayer

שנה: 1989 (מהאלבום ה-4, "Like a Prayer")
רקע: 
מדונה חוותה שנה קשה ב-1988, כששני סרטיה נכשלו בקופות, היא התגרשה משון פן, ובדיוק מלאו לה 30, שזה הגיל שבו אימה מתה, ולכן, הרגישה יותר מחוברת לדת ולרוחניות וחיפשה תשובות בעצמה. אז התחילה לכתוב דברים ביומן שלה שהביאה גם לאלבום הזה.
Fun Fact: הוותיקן ביקר את הקליפ וממש התעצבן על מדונה שעשתה קליפ כזה שמבזה את הדת. בנוסף, היו הרבה הפגנות ומחאות נגד שידור הקליפ. מדונה בדיוק חתמה עם פפסי על חוזה מטורף של 5 מיליון דולר, ופפסי העדיפה לוותר על מדונה, אבל השאירה לה את המיליונים, כי לא רצו להיגרר להוצאות משפטיות. הם השתמשו רק בשיר ובקליפ מינורי שעשו לפפסי וזהו, למרות שהיה מתוכנן עוד הרבה מעבר.

מנחשים מה הטופ 10? יש לכם מושג מה יהיה במקום הראשון?
עברו לדף הבא וגלו את עשרת הגדולים…

מה דעתכם?

70 נקודות
Upvote Downvote

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

Loading…

0
סרטי הקומדיה הגרועים ביותר

מצעד 20 סרטי הקומדיה הגרועים ביותר

איזו נסיכת דיסני אתם?

חידון אישיות: איזו נסיכת דיסני אתם?