חידון קאברים ישראלי - מתוקי - כל הקיטש שבעולם
מוש בן ארי, מירי מסיקה, עברי לידר ואברהם טל. צילומים: תומר גילת
ב- ,

חנוניחנוני נוסטלגינוסטלגי

טריוויה – חידון קאברים ישראלים

מי הזמרת שעבורה נכתב השיר "זמר שלוש התשובות" ואיזו להקה היא המבצעת המקורית של השיר "עודני ילד"? 20 שירים, 20 שאלות בחידון הטריוויה קאברים ישראלים

נושא החידון שלנו הפעם הוא קאברים ישראלים או כמו שאנחנו קוראים להם בעברית גרסאות כיסוי. שירים שפעם היו להיטים או כאלו שנשכחו מקבלים לאחר כמה שנים או אפילו עשורים גירסא מחודשת מאומן אחר. לעיתים בעיבוד דומה למקור ולעיתים שונה לגמרי מהשיר שהכרנו פעם. כך לדוגמא השיר הארץ ישראלי "קסם על ים כנרת" שכתבה נעמי שמר זכה לעיבוד גיטרות כאסחי בידי המכשפות.

מתוך מאות השירים שבוצעו מחדש בחרנו 20 קאברים ישראלים, אתם בטוח מכירים את כולם בגירסאות החדשות, אבל האם אתם גם יודעים מי האומן שביצע במקור את השיר?

לנוחיותכם ולהנאתכם צירפנו לכל שאלה את הקליפ או השיר המחודש, ככה שיהיה גם כיף לשמוע.

למי שייך השיר "שני חלקים מתוך השלם"?

נכון! טעות!

את השיר "שני חלקים מתוך השלם" כתב, הלחין וביצע אלון אולארצ'יק כחלק מאלבום הבכורה שלו "שעשועי כאילו" שיצא בשנות 1987. הגירסא של תומר יוסף ודניאל סאן קריאף לשיר זה בוצעה ב-2020 כחלק מפרויקט הקאברים "צו השעה".

מי הזמרת שביצעה לראשונה את השיר "חלומות"?

נכון! טעות!

את השיר ביצעה לראשונה רוחמה רז באלבומה מ-1979 הנושא את שם הלהיט "חלומות". בשנת 2003 הוציא אייל גולן את אלבומו "חלומות" שהורכב כולו מגירסאות כיסוי לשירים ישראלים וכלל בין היתר את השיר הזה.

למי שייך הביצוע המקורי של השיר "אתה פה חסר לי"?

נכון! טעות!

את השיר "אתה פה חסר לי" בביצוע נורית גלרון כתבו שירה ואביב גפן והלחין אביב גפן ב-1992 כחלק מאלבומה "בתוך הסערות". הביצוע המחודש של שרית חדד מ-2011 כחלק מפרויקט קאברים של אומנים ים תיכוניים לשירים ישראלים.

לאיזו להקה שייך הביצוע המקורי לשיר "ילדים זה שמחה"?

נכון! טעות!

את השיר כתב המשורר יהושע סובול (אבא של יהלי סובול) כחלק מההצגה "קריזה" של תיאטרון חיפה בשנת 1976. הלחין את השיר שלמה בר, סולן הברירה הטבעית שגם ביצעו את השיר לראשונה. בשנת 2004 חידשה ריטה את השיר באלבום "אהבה גדולה".

למי שייך השיר "לחץ" שביצעו היי פייב?

נכון! טעות!

השיר "לחץ" כתבו והלחינו סמי ברניבך, רמי פורטיס וברי סחרוף שביצע אותו באלבום הבכורה שלו מ-1991 - "הכל או לא כלום". 6 שנים אחר כך והיי פייב לקחו את השיר אל אלבום הבכורה שלהם.

את השיר "בשמלה אדומה" ביצעו לראשונה?

נכון! טעות!

השיר "בשמלה אדומה" בוצע לראשונה ב-1969 ע"י להקת הנחל עם הסולן מוטי פליישר, ב-1978 חודש כחלק מפסקול הסרט "הלהקה" שעל הסולו הופקד ששי קשת. בסוף שנות ה-90 שילבו להקת הרוק "מופע הארנבות של ד"ר קספר" את "בשמלה אדומה" כחלק משירם "את לא מבינה".

איזו להקה ביצעה לראשונה את השיר "לעיתים"?

נכון! טעות!

את השיר לעיתים (מה את מבינה) ביצעו לראשונה ג'וני שועלי וחברי להקת רעש בשנת 1994 כחלק מאלבומם הראשון. השיר שהפך להיט וסימן היכר לדור ה-90 חודש כמה שנים אחר כך, ב-1998, חודש השיר ע"י שלמה ארצי כחלק מפרויקט הקאברים "עבודה עברית".

מי ביצעה לראשונה את השיר "זמר שלוש התשובות"?

נכון! טעות!

את השיר "זמר שלוש התשובות" אנחנו מכירים מביצועה של זהבה בן כחלק מפרויקט הקאברים "עבודה עברית", אך קודם לכן הייתה זו רבקה זוהר שנתן אלתרמן כתב אותו במיוחד בשבילה כחלק מהמופע "צץ וצצה" שעלה ב-1969. מאז רבים הביצועים לשיר זה ולרבות דנה אינטרנשיונל, מירי מסיקה ואפילו עומר אדם שהקליט את השיר לכבוד יום האישה הבינלאומי.

איזו להקה ביצעה לראשונה את השיר "עודני ילד"?

נכון! טעות!

השיר "עודני ילד" זכה בפסטיבל הישראלי לשירי ילדים ה-11 במקום הראשון, זה היה בשנת 1980 והלהקה שזכתה איתו היתה "הכל עובר חביבי", על אף הצלחתו השיר נשכח עם השנים ונשאר בעיקר בנישת שירי הילדים. רק בשנת 2003 כאשר הראל סקעת ביצע את השיר מחדש כחלק מתחרות "כוכב נולד 2" זכה השיר להכרה מחודשת ובהתאמה לכל הגילאים.

מי ביצע במקור את השיר "רד מעל מסך הטלוויזיה שלי?

נכון! טעות!

את השיר "רד מעל מסך הטלוויזיה שלי" ביצע רמי פורטיס כחלק מאלבום הבכורה שלו "פלונטר" משנת 1978. גירסתה של יעל בר זוהר נלקחה מתוכנית הראיונות "7 בול" שהנחתה בר זוהר בין השנים 1997-98 בערוץ הילדים.

מי ביצע ראשון את השיר "בוא"?

נכון! טעות!

הקאבר המפורסם של עברי לידר לשיר "בוא" בוצע כחלק מפסקול הסרט "יוסי וג'אגר" מ-2002, אך הייתה זו ריטה שלה שמור מקור השיר מתוך אלבומה השני "ימי התום" מ-1988

מי ביצע לראשונה את השיר "ואיך שלא"?

נכון! טעות!

החידוש אמנם של מוש בן ארי, אבל את השיר "ואיך שלא" ביצע לראשונה אריאל זילבר שגם כתב והלחין את השיר עוד ב-1989, עשור וקצת אחריו חידש את השיר מוש בן ארי.

למי שייך השיר "אצלך בעולם"?

נכון! טעות!

את השיר כתב, הלחין וביצע מאיר בנאי כחלק מאלבומו השני "גשם" שיצא ב-1987. אמנם השיר היה מוכר בגירסתו של מאיר בנאי אבל רק ב-2009 עם החידוש של היהודים הפך השיר למפורסם ואף החזיר לחיים גם את גירסתו המקורית של בנאי.

לאיזו זמרת שייך הביצוע המקורי לשיר "עברתי רק כדי לראות"?

נכון! טעות!

את השיר כתבה ב-1977 הזמרת אסתר שמיר, בעלה דאז אפרים שמיר הלחין בשבילה את השיר שהפך לאחד המזוהים איתה. לכבוד פרויקט "עבודה עברית 2" מ-2008 הקליטו תומר יוסף ובן הנדלר את השיר מחדש.

למי שייך הביצוע המקורי של "עוד חוזר הניגון"?

נכון! טעות!

את השיר כתב נתן אלתרמן ב-1938 ותחילה התפרסם השיר בלחן של נחום היימן אותו ביצעה חוה אלברשטיין בשנות ה-60 של המאה הקודמת, כמו כן הלחינו את השיר גם נעמי שמר (בביצוע חנן יובל) ויונתן בר גיורא (בביצוע יוסי בנאי). בשנת 1977 חיבר נפתלי אלטר לחן נוסף לשיר אותו שרה נירה גל באלבומה הראשון הנושא את שם השיר וב-1998 ביצע את השיר ברי סחרוף לכבוד אלבום הקאברים "עבודה עברית". השיר זכה להצלחה עצומה ובעקבות כך הלחן של נפתלי אלטר הפך למזוהה ביותר עם השיר.

למי שייך הביצוע המקורי של השיר "גשם"?

נכון! טעות!

את השיר כתב יעקב גלעד שהיה המפיק המוזיקלי וגם כותב המילים של האלבום "24 שעות", אלבום הבכורה של להקת בנזין, סולנה יהודה פוליקר הוא זה שגם הלחין ושר את כל השירים מלבד השיר "גשם" אותו הלחין וביצע גיטריסט הלהקה יחיאל "קיטש" אמסלם. בשנת 1998 כחלק מפס הקול של הסרט "עפולה אקספרס" חידש את השיר אלי לוזון.

מי ביצע במקור את "שיר לשירה"?

נכון! טעות!

שירה היא שירה גפן, את המילים כתב יהונתן גפן כחלק מספר השירים "הכבש השישה עשר", ב-1981 הלחינה קורין אלאל את השיר אך לא זכתה להצלחה איתו. ב-1989 הקליטה קורין אלאל שוב את השיר והפעם בעיבודה של יהודית רביץ ואז גם קיבל השיר את הבמה הראויה לו. השיר חודש ע"י אסף אמדורסקי בערב "חברים שרים קורין" ואחר כך גם ע"י מירי מסיקה.

השיר "סוד" בוצע לראשונה ע"י?

נכון! טעות!

את השיר הלחין יזהר אשדות וכתבה זוגתו אז אלונה קימחי שגם כתבו את רוב אלבומו הראשון של אדם "סוד" מ-1987 שכלל בין היתר את השירים "אין מוצא", "זריחה על המדבר" וכמובן את שיר הנושא "סוד".

למי שייך השיר "אדם צובר זכרונות"?

נכון! טעות!

השיר שאת מילותיו כתבה יונה וולך והלחין שמעון גלבץ הופיע באלבומה השני של דורית ראובני מ-1986 "שינויים", לכבוד האוסף "עבודה עברית 2" ב-2008 ביצע אברהם טל את השיר מחדש והפך לאחד המזוהים איתו.

למי שייך הביצוע המקורי של השיר "אלוהים נתן לך במתנה"?

נכון! טעות!

השיר נלקח מאלבומו הראשון של איתן מסורי מ-1979 "המון דברים". השיר זכה לביצוע מחודש כחלק מסדרת "הבורגנים" ב-2004.

חידון קאברים ישראלים
מדהים איך נכשלתם

חידון קאברים ישראלי - מתוקי - כל הקיטש שבעולם

באמת הצלחתם לפספס את כל השאלות? בהחלט צריך מומחיות מיוחדת גם לטעות בכולם. קיבלתם מאיתנו גביע כישלון מיוחד.
חלש ביותר

חידון קאברים ישראלי - מתוקי - כל הקיטש שבעולם

אפשר גם להגדיר את זה ככישלון, ממש רוב התשובות שעניתם לא היו נכונות. אנחנו מציעים לחזור לראש העמוד ולעבור קצת על ההסברים לפני שתתחילו מחדש
לא משהו

חידון קאברים ישראלי - מתוקי - כל הקיטש שבעולם

לפחות מחצית מהתשובות שעניתם לא היו נכונות, אולי תחזרו לראש העמוד לקרוא קצת בהסברים על מקור כל שיר לפני שאתם מנסים שוב?
בסדר

חידון קאברים ישראלי - מתוקי - כל הקיטש שבעולם

רוב התשובות שלכם היו נכונות, אבל עדיין יש לא מעט שהיו שגויות. אנחנו מציעים לחזור שוב על השאלות וההסברים על כל שיר לפני שאתם מנסים שוב לשדרוג התוצאה
טוב מאוד

חידון קאברים ישראלי - מתוקי - כל הקיטש שבעולם

נראה שהלך לכם לא רע, מרבית התשובות היו נכונות וכמעט ולא היו לכם טעויות. מה דעתכם? ניסיון נוסף בשביל להגיע למושלם?
מ-ו-ש-ל-ם-!

חידון קאברים ישראלי - מתוקי - כל הקיטש שבעולם

וואו!!! כל הכבוד, הצלחתם לענות על כל השאלות בתשובה נכונה, חלקן היו אפילו קצת קשות. רואים שיש לכם ידע במוזיקה ישראלית. גאים בכם על אמת!

שתפו תוצאה:

ואם בא לכם עוד חידון של מוזיקה ישראלית, כדאי לכם לנסות את חידון זיהוי שירי האהבה הישראלים אצלנו באתר.

מאת תומר גילת

מנהל קריאטיב, צלם וכתב מוזיקה, מנהל ועורך מגזינים דיגיטלים

מה דעתכם?

0 נקודות
Upvote Downvote

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

Loading…

0
OPA מסעדת שף בתל-אביב

ביקורת: OPA, תל-אביב-יפו

Lady Gaga - 911 Music Video

911! הקליפ החדש של ליידי גאגא יצא! הבאנו לכם את כל מה שפספסתם בו…