ב- ,

נוסטלגינוסטלגי

טריוויה – זהו את הלהקות משנות ה-80

איזה עשור זה היה! כל כך הרבה מוזיקה, אין ספור להיטים שהפכו לקלאסיקות והמון קליפים צבעוניים שהגיעו אפילו אלינו לשידורי ערוץ 1. אבל חוץ מהשירים הנפלאים, אתם גם יודעים לזהות את האומנים עצמם?

איזה עשור זה היה! כל כך הרבה מוזיקה, אין ספור להיטים שהפכו לקלאסיקות והמון קליפים צבעוניים שהגיעו אפילו אלינו לשידורי ערוץ 1. אבל חוץ מהשירים הנפלאים, אתם גם יודעים לזהות את האומנים עצמם – חידון להקות שנות ה-80 יוצא לדרך.

rockhall.com
לאחר שהלהקה התפרקה פתח הסולן בקריירה עצמאית ומצליחה אף יותר מזו של להקתו לשעבר
תנו לי רמז
נכון! טעות!

להקת The police הבריטית הוקמה כלהקת רוק וסקא ב-1977 והייתה פעילה עד 1984 כאשר סולן הלהקה סטינג פתח בקריירה עצמאית מוצלחת ופעילה עד היום. להיטי הלהקה רבים וביניהם "Roxanne", "so lonely" והבלדה המפורסמת "Every breath you take" מ-1983.

"Don't Get Me Wrong" הוא הלהיט הגדול של הלהקה
תנו לי רמז
נכון! טעות!

הלהקה הפופ-פאנק הבריטית The pretenders הוקמה ב-1978 ואת אלבומם הראשון הנושא את שמם הוציאו ב-1980. ההרכב שכולל את כריסי היינד כסולנית ידע תהפוכות רבות במבנהו כאשר רבים מחבריו (11 במספר) פוטרו או נפטרו בגיל מוקדם. אחד הלהיטים הגדולים של ההרכב הוא "Don't get me wrong" שיצא ב-1986.

אחד הסינגלים שלהם היה חלק מסרט הוליוודי מפורסם, בקליפ שלווה לו השתתפו גם כוכבי הסרט.
תנו לי רמז
נכון! טעות!

Guns n' roses הוקמה ב-1985 בלוס אנג'לס ושנתיים אחר כך הוציאו את אלבומם הראשון "Appetite for Destruction" שכלל את הלהיטים "Sweet child of mine", "Paradise city" ואחרים. ב-1991 יצא האלבום הכפול "Use your illusion" המצליח ביותר שלהם שהפך אותם ללהקת רוק מיינסטרימית, באותה השנה גם יצא השיר ""You Could Be Mine" שהיה חלק מהסרט "שליחות קטלנית 2" וכלל גם קליפ בכיכובו של שוורצנגר עצמו ושאר כוכבי הסרט. הלהקה הופיעה בישראל 3 פעמים, ב-1993, 2012 ו-2017.

theguardian.com
הסינגל הראשון של הלהקה הוא גם המצליח ביותר שלהם ואחד מסימני ה-80' למרות שצונזר בהתחלה עקב מסרים מיניים בוטים.
תנו לי רמז
נכון! טעות!

Frankie goes to Hollywood הוקמה בליברפול בשנת 1981 אך רק שנתיים אחר כך הוציאו את הסינגל הראשון שלהם "Relax" שעשה מהפכה ונחשב עד היום כקלאסיקת אייטיז. מלבדו אנחנו גם מכירים את השיר "Two tribe" והבלדה "The power of love" שקליפ השיר צולם בישראל. הלהקה התפרקה ב-1987 לאחר שהאלבום השני שהוציאו נכשל מסחרית.

הצמד הקליטו מיני אלבום עם שירי Abba
תנו לי רמז
נכון! טעות!

וינס קלארק הקים את Erasure ביחד עם אנדי בל ב-1985 וזאת לאחר שהיה חבר בשני הרכבים מצליחים - Depeche mode ו-Yazoo, אחד הלהיטים המפורסמים ביותר של הצמד הוא "I love to hate you" וכמובן גירסאות הסינטי פופ שלהם לשירי Abba

הופיעו פעמיים בישראל
תנו לי רמז
נכון! טעות!

הלהקה הבריטית דפש מוד הוקמה ב-1980 ובפעילה עד היום. בשנותיה הראשונות התמקדו דפש מוד בסגנון הסינטי-פופ עם להיטים כגון "I just can't get enough", לקראת סוף שנות ה-80 התפתחה הלהקה גם לסגנון הרוק-גוטי האלקטרוני עם הלהיטים "Personal Jesus" ו-"Enjoy the silence", בישראל קיים מועדון המעריצים של הלהקה הגדול בעולם אחת הסיבות המרכזיות לקיום שתי ההופעות בישראל בשנים 2009 ו-2013.

אחד הלהיטים הגדולים של הלהקה - Psycho killer
תנו לי רמז
נכון! טעות!

להקת Talking heads הוקמה בניו יורק בשנת 1975 והייתה פעילה עד 1991. בין השירים המוכרים אפשר למנות את "Psycho killer", "Burning down the house" ו-"Road to nowhere"

eightieskids.com
על אף תדמית הרוק אנחנו זוכרים אותן בעיקר בגלל שיר פופ בלדה מאוד מפורסם
תנו לי רמז
נכון! טעות!

The Bangles היו להקת פופ-רוק נשית שפעלו בין 1981-1989, לאחר כמה שנים של פעילות ואלבום ראשון הם זכו להצלחה עם השיר "Maniac Monday" שכתב להם פרינס. בארץ אנחנו מכירים אותן גם מהשיר "Walk like an Egyptian" ומהבלדה המפורסמת "Eternal flame" שנכתבה סמוך לפירוקה של הלהקה.

אחד הלהיטים של ההרכב נקרא "Call me"
תנו לי רמז
נכון! טעות!

להקת Blondie האמריקאית הוקמה ב-1974 ופעלה עד 1981, וכצפוי הלהקה נקראת כך על שם צבע שיערה של דברה הארי - סולנית הלהקה ומייסדה. בין הלהיטים הגדולים שלהם ניתן למצוא את "Call me", "Atomic" ו-"Maria" שיצא לאחר שהלהקה התאחדה מחדש ב-1999

expressandstar.com
אחד השירים הכי מזוהים עם הלהקה הוא למעשה חידוש לשיר מפורסם מסוף שנות ה-60.
תנו לי רמז
נכון! טעות!

שלישיית Bananarama הבריטית הוקמה כבר ב-1979 אבל את אלבום הבכורה שלהם הוציאו ב-1983, למרות שהלהקה פעילה וממשיכה להוציא אלבומים עד היום, שיא הצלחתה היה בשנות ה-80 עם שירים כמו "Cruel summer" "I want you back", "Love In The First Degree" והלהיט הגדול שלהם "Venus" שהיה חידוש לשיר מ-1969 של ההרכב Shocking blue

להקה בריטית שפעילה כבר יותר מ-4 עשורים
תנו לי רמז
נכון! טעות!

The Cure הוקמת עוד ב-1976 ולא התפרקה עד היום עם 13 אלבומי אולפן שהאחרון ביניהם יצא ב-2008. בין הלהיטים הזכורים לטובה "Boys don't cry" "Love song", "Friday I'm in love"

אחד הקליפים המפורסמים של הלהקה היה מהראשונים שנעשו באנימציית מחשב תלת ממדית.
תנו לי רמז
נכון! טעות!

להקת הרוק Dire straits הוקמה באנגליה ב-1977 ופעלה עד 1995, בין להיטי הגדולים "Money for nothing" שהיה הקליפ שפתח את שידורי MTV אירופה והופק כולו בתכנת תלת ממד ממוחשבת. הלהקה האהובה הזאת סיפקה לנו אלבומים ולהיטים רבים וביניהם "Sultans of swing", "Brothers in arms" ו- "Romeo and Juliet"

אחד השירים המוכרים שלהם , "Mad world" זכה לחידוש אקוסטי שעלה על המקור בהצלחתו.
תנו לי רמז
נכון! טעות!

הצמד הבריטי Tears for fears פועלים החל מ-1981 ועיקר הצלחתה היה בשנות ה-80 עם להיטים כמו "head over hills", "Mad world" ו-"Sowing the seeds of love". הלהקה הופיעו בישראל רק לפני כמה שנים ב-2017 ו-ב2019.

על חולצת סולן הלהקה באחד הקליפים המפורסמים שלהם היו כתובות בעברית המילים "תרבות אגדה"
תנו לי רמז
נכון! טעות!

להקת Culture club או כמו שהייתה ידועה בשמה הישראלי "מועדון התרבות" הייתה ידועה בישראל בזכות השירים "Karma Chameleon" ו- "Do you really want to hurt me" אבל בעיקר הלהקה התפרסמה בזכות סולנה הכריזמטי, בוי ג'ורג' ולבושו הייחודי.

אחד מלהיטיה המאוחרים של הלהקה נקרא "Ordinary world"
תנו לי רמז
נכון! טעות!

Duran Duran היא להקת פופ בריטית שהוקמה כבר ב-1978 אך לפריצה הגדולה הגיעו חבריה ב-1984, בין הלהיטים המפורסמים - "Wild boys", "Hungry like the wolf", "Come undone" ורבים אחרים.

אחד הלהיטים הגדולים שלהם עוסק בנושאים דתיים.
תנו לי רמז
נכון! טעות!

R.E.M היא להקת רוק-פופ אלטרנטיבי שהוקמה בארה"ב ב-1980 והתפרקה ב-2011. חמשת אלבומיה הראשונים לא זכו להצלחה גדולה, הסגנון היה רוק לא ידידותי והלהקה שילבה לא מעט נושאים פוליטיים בשיריה. רק ב-1988 עם האלבום Green והשירים "Stand" ו-"pop song 89" החלה הלהקה לצבור הכרה שהגיעה לשיאה באלבום שיצא אחריו ב-1991 - "out of time" שנחשב אחד אלבומי הפופ הגדולים של שנות ה-90 עם הלהיט "losing my religion". שם הלהקה נבחר בידם באקראי, R.E.M הם ראשי תיבות של Rapid Eye Movement (מצב השינה בו מופיעים החלומות ומורכב מתנועת עיניים מהירות)

להקה נורווגית שגם הופיעה לפני כמה שנים בישראל
תנו לי רמז
נכון! טעות!

הלהקה הנורווגית a-ha התפרסמה בזכות אחד מלהיטיה הראשונים "Take on me" מ-1985 עם הקליפ המצויר הזכור לטובה. כמו כן בלטו השירי "The Living Daylights", שיר הנושא לסרט של ג'יימס בונד והלהיט "Summer moves on" איתו הם עשו קאמבק ב-2000, הלהקה הופיעה פעם אחת בישראל ב-2018

להקה אירית שהלהיט הראשון הגדול שלה היה שיר מחאה שעסק במהומות באירלנד.
תנו לי רמז
נכון! טעות!

U2 הוקמה באירנלד עוד ב-1976 כאשר חברי הלהקה היו עדיין בתיכון, ב-1980 יצא אלבומם הראשון "Boy" וב-1983 אלבומם השלישי "War" עם הלהיטים "Sunday bloody sunday" ו-"New year's day". שזכו להצלחה עולמית. U2 פועלים עד היום ומאחוריה 15 אלבומי אולפן שהאחרון מביניהם יצא ב-2017. U2 הגיעו אף לישראל בשנת 1997 במהלך סיבוב ההופעות העולמי של האלבום "Pop"

זהו את הלהקות משנות ה-80
נכשלתם ובגדול

ממש אבל ממש לא הלך לכם, טעיתם בכמעט כל התשובות, או שאתם לא ממש מתמצאים בלהקות שנות ה-80 או שהצלחתם לפספס את כל התשובות הנכונות, אנחנו מציעים לנסות בשנית
לא ממש הלך לכם

התוצאות מדברות בעד עצמן, אמנם היו לכם פה ושם שאלות נכונות אבל מרביתן היו טעויות, כמובן שיש מקום לשיפורים ולכן אנחנו מציעים לשחק שוב
ציון עובר

אז נכון, מרבית התשובות שלכן היו נכונות אבל עדיין אתם רחוקים מציון גבוה, החדשות הטובות שאם תשחקו שוב יש סיכויים ממש טובים לשפר את הציון
שיחקתם אותה

אכן חידון לא קל, אבל עניתם על רובו בצורה נכונה, אתם כנראה אוהבים את העשור הזה או שפשוט גדלתם בדיוק באותם שנים, עכשיו מה שנשאר זה לעשות את המבחן שוב בשביל לקבל 100, מוכנים לאתגר?
וואו!

כל הכבוד לכם! הצלחתם לענות על כל השאלות נכונה במבחן לא כל כך פשוט, אתם בטוח פריקים של שנות ה-80 וכנראה גם נולדתם בעשור הזה. עכשיו זה גם הזמן לשתף את הגאווה עם אחרים

שתפו תוצאה:

מאת תומר גילת

מנהל קריאטיב, צלם וכתב מוזיקה, מנהל ועורך מגזינים דיגיטלים

מה דעתכם?

2 נקודות
Upvote Downvote

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

Loading…

0

10 הקליפים ההזויים ביותר של שנות ה-80

10 הסינגלים הטובים ביותר של בריטני ספירס