ב-

אהבתיאהבתי חנוניחנוני לא טובלא טוב בהלם!בהלם! מתוקימתוקי

המדריך לקניית בובות אספנות

איפה אפשר לקנות בובות אספנות וצעצועי מעצבים? לאילו חנויות בארץ יש מבחר מעניין, ומתי דווקא כדאי להזמין מחו"ל, המדריך לאספן המתחיל וטיפים למתקדמים.

אז החלטתם ליצור לכם אוסף משלכם או אתם ממש רוצים להרחיב, קל מאוד להשיג את בובות ה-POP! בארץ אבל אלו רק קצה המזלג בתחום אספנות בובות המעצבים.

התחביב הזה מתרכז בעיקר בארה"ב, שם חברות גדולות כמו Funko, Kidrobot, Titan ואחרות יוצרות עשרות סדרות בשנה עם בובות מעצבים במחירים שנעים מכמה דולרים לבובה קטנה למאות דולרים עם בובות אספנות במהדורות ספורות ועם מעצבי על החתומים על היצירות.

בארץ קצת קשה להשיג בובות אספנות, את ה-POP! נמצא ברוב חנויות הצעצועים והגיימרים, אבל אם כבר מדובר על סדרות של Blindbox או את סדרות ה-Dunny של Kidrobot, אז פה המשימה כבר נהיית כמעט בלתי אפשרית.

כרגע ישנן שתי חנויות בארץ שניתן למצוא בהם כמה נציגויות של אותן בובות אספנות ויש עוד כמה בטוח שהביאו איזו סדרה אחת או שתיים אבל בסוף את מרבית האוסף שלכם אתם תצטרכו להביא מחו"ל.

ריכזנו עבורכם מספר המלצות לחנויות און ליין שבהן אפשר למצוא בובות אספנות וגם עושות משלוחים לישראל, כדאי לשים לב לעלויות המשלוח וגם להרשם לרשימת המייל שלהן, יש תמיד איזה מחירת חיסול או מבצעי משלוחים.

חנויות ישראליות:

קומיקס וירקות
חנות הקומיקס הוותיקה עם שני סניפים בת"א וברעננה, מלבד חוברות קומיקס רבות תוכלו למצוא שם לא מעט בובות POP! ואפילו כאלו נדירות יותר מההיצע הרגיל.

מלבד בובות ה-POP! תוכלו גם למצוא את סדרת ה-Dorbz של Funko, מחזיקי מפתחות וגם סדרות Blindbox  בעיקר של Funko או Titans.

לחנות אתר אינטרנט אך המבחר בחנויות עצמן הרבה יותר גדול ומגוון.

קומיקס וירקות
– רחוב המלך ג'ורג' 40, תל אביב
– רחוב אחוזה 125, רעננה


Coolioo
חנות של קוליו ממוקמת בתוך דיזנגוף סנטר ושהיא פתחה לפני כמה שנים היתה בעיקרה חנות גאדג'טים וכל מיני אביזרי פופ צבעוניים. גם היום נישה זו נשמרה בחנות לצד לא מעט פריטי אספנים מיוחדים.

תוכלו למצוא שם בובות POP! נדירות מאוד לצד מבחר של בובות רגילות, מחזיקי מפתחות, לא מעט סדרות Blindbox של Funko, Titans ואפילו גם כמה של Kidrobot וסדרת ה-Dunny ולמי שרוצה גם ללכת יותר רחוק ומוכן להשקיע יש גם כמה פסלי פופ ובובות אספנים גדולות ומיוחדות.

לחנות אתר אינטרנט אך המבחר במקום הרבה יותר גדול ומגוון.

Coolioo
– דיזנגוף סנטר ת"א, קומה 2 בניין B
– סינמה סיטי ראשון לציון


אתרים בחו"ל

AliExpress
תתפלאו אבל גם באתר הסיני הזה תוכלו למצוא בובות מעצבים מסוגים שונים, בובות ה-POP! יהיו הפופולריות ביותר אבל פחות משתלם להזמין אותן מהאתר בגלל שמחירן דומה לזה שבישראל פלוס זמן המשלוח הארוך, מלבד זאת אפשר גם למצוא בעלי אקספרס גם לא מעט חנויות המוכרות חיקויים של בובות ה-POP!, בדרך כלל במחירים יותר זולים, אך לעיתים במחירים רגילים.

מה אפשר למצוא באתר חוץ מ-POP! 
– סדרות Dunny ו-Manny של Kidrobot בגירסאות DIY (כלומר Do it yourself), בובות ויניל לבנות בגדלים שונים שניתן לצייר עליהן בעצמכם ולעצב את הבובה המקורית שלכם. אמנם אלו לא בובות מקוריות של Kidrobot אבל למי אכפת אם אחר כך צובעים אותן.

בובת Munny לצביעה עצמית. Aliexpress

– בובות יד שנייה – ישנן חנויות שמוכרות בובות POP! לצד מוצרים מיוחדים כמו בובות מעצבים יד שנייה, אפשר למצוא שם בובות נדירות שלא ניתן למצוא אפילו ב-Amazon, אחת מהן היא החנות Pop Officially Licensed Store שבעמוד שלה בעלי אקספרס ניתן למצוא בובות POP! רשמיות אבל גם קטגוריות מיוחדות כולל בובות אספנות יד שנייה.

– סדרות Blindbox – סדרות של בובות מאוגדות לפי נושא כאשר בכל קופסא ניתן למצוא פריט אחד מתוך הסדרה (בדרך כלל מכילה 12 פריטים שונים), נסו לחפש את המילה Blindbox בעלי אקספרס, נכון שבתוצאות יעלו גם פריטים לילדים בלבד אבל גם לא מעט סדרות של בובות מעצבים וכאלו בסטייל מנגה וקומיקס אסייתי.

– בובות מעולם התרבות האסייתי – אנחנו הרי באתר סיני ועולם התרבות שלהם קצת שונה מזה האירופאי ובמיוחד מהמתחרים שלהם בארה"ב, התרבות האסייתית הזאת מניבה מאות בובות קומיקס ואנימציה כמו סידרת One piece כאלו המבוססות על מיתולוגיות סיניות עתיקות ואפילו בובות אנימה סקסיות.

2 דמויות מתוך סדרת One piece – מתוך Ali express

– העולם המקביל של הסינים גם מביא איתו גרסאות מיוחדות לדמויות קומיקס אמריקאיות ובעיקר אלו של Marvel, דיסני ו-DC, כמעט כל חיפוש של דמות תרבות אמריקאית יביא לך שלל דמויות מיוחדות ויפות לא פחות מאלו שמציירים באמריקה.


Amazon
אין ספק שזה המקום לחפש בו בובות אספנות שהרי התחביב הזה הוא קודם כל אמריקאי. בין אם אלו בובות POP! לסדרות Blindbox, המיטב של Kidrobot, Titan ואחרים, האתר האמריקאי הזה מכיל עשרות חנויות אספנים עם פריטים הנעים ממחירים של כמה דולרים לעשרות ואף מאות, תלוי בנדירותם או בגודלם.

מה אפשר למצוא באתר חוץ מPOP!
אפשר להגיד שכמעט הכל והרוב גם מגיעים במשלוח לישראל, אפשר למצוא בובות אספנים במהדרות מיוחדות, חברות בובות קטנות ונדירות יותר, קופסאות Blindbox, מחזיקי מפתחות, בובות רכות (plush) ורבים אחרים.

Blindbox – סדרות של בובות מעצבים המגיעות בקופסאות חתומות ובהן בובה אחת מתוך כ-12 בובות שונות באותה הסדרה, חלק נדירות יותר ואחרות יותר נפוצות, בין הסדרות המוכרות יותר אפשר למצוא את הסדרה של Funko Mini Mystery עם עשרות סדרות המבוססות על סרטים, תוכניות טלוויזיה, גיבורי תרבות ועוד לדוגמא שתי אלו של החייזרים מצעצוע של סיפור או דמויות הקומיקס של DC:



Open Blind box – כפי שציינו מקודם קופסאות הסדרות מגיעות בצורה חתומה עם פריט אחד בלתי ידוע מתוך סדרה שלמה, לאלו שרוצים להשלים את הסדרה או כאלו שמכוונים לפריט ספציפי ניתן תמיד לחפש לפי שם הסדרה ולמצוא גם את אותם פריטים ללא אריזתם, רק שימו לב, יש מחיר לקיצור הדרך הזה, מכיוון שלכל פריט בסדרה סבירות אחרת לחזור על עצמו כל מספר פריטים כך גם מחירו בקופסא פתוחה יהיה יקר יותר ויכול להגיע גם לעשרות דולרים.

סדרת Dunny Batman של Kidrobot

Ebay
בדומה ל-Amazon גם אתר ebay האמריקאי מבחר מספק של בובות אספנות מכל החברות האמריקאיות הגדולות וגם הקטנות, אך מכיוון שהאתר עובד בצורה שונה מ-Amazon המבחר והמחירים משתנים.

מה שווה לחפש באתר:
– open blindbox ובובות נדירות – כאן זה באמת המקום להשלים סדרות או לחפש בובה נדירה, ebay עובד בשיטת שכל אחד יכול לפתוח חנות ולמכור את מוצריו גם אם הם רק יד שנייה ועל כן זוהי זירת אספנים פעילה רק יש לשים לב ממחירים גבוהים (אפילו אם מדובר באותו מוצר רק ממוכרים שונים) ועל עלויות המשלוח שיכולות להיות מצד אחד הוגנות ומצד שני יקרות בלי פרופורציות בעיקר אם אלו משלוחים מארה"ב שלא נעזרים בשיטת המשלוח הזולה יחסית של Amazon.


ולמרחיקי הלכת בינינו ולאלו שרוצים להשקיע קצת יותר כסף ולקבל מוצרים באמת מיוחדים, הנה כמה חנויות לבובות אספנים שעושות גם משלוחים לישראל, מומלץ לעקוב אחריהם, לרובן יש ימי מבצעים מיוחדים ומדורי מחירות חיסול באתריהם:

Collect & Display

Tenacious Toys

 

Open Blind Boxes

מאת תומר גילת

מנהל קריאטיב, צלם וכתב מוזיקה, מנהל ועורך מגזינים דיגיטלים

מה דעתכם?

4 נקודות
Upvote Downvote

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

Loading…

0

מסע עולמי עם הקינוחים הכי מפורסמים

מצעד 20 להיטי הפופ הגדולים של שנות ה-2010