ב- ,

אהבתיאהבתי מתוקימתוקי נוסטלגינוסטלגי

50 שנה עם פסטיבל שירי הילדים – מצעד שירים

פסטיבל שירי הילדים חוגג בדצמבר 50 שנה, לכבוד חגיגות היובל חזרנו אל אותם רגעים קסומים עם דירוג 25 השירים המוצלחים והזכורים ביותר מתוך פסטיבל שירי הילדים

 

#20 יגאל בשן וג'ני בלום – ילד פלא

לפסטיבל שירי הילדים היתה מסורת ארוכה לשלב ילדים לצד זמרים מוכרים בביצועי השירים, כך זה גם היה עם השיר הזוכה של הפסטיבל הראשון "למה ככה הגדולים" וכך גם השיר הזה שחיבר בין יגאל בשן לג'ני בלום שהייתה אז רק בת ארבע וחצי שנים.

השיר נלקח מפסטיבל שירי הילדים ה-10 בשנת 1979, המילים של לוין קיפניס והלחן והעיבוד של קובי אושרת וכמו המילים של השיר הילדה ג'ני הדהימה אותנו אז ביכולת שלה לשיר בדיוק לפי הלחן, אכן היתה אז ילדת פלא.

עובדה מעניינת: בגלל שם השיר "ילד פלא" והתספורת היחסית קצרה של ג'ני הרבה התבלבלו וחשבו שהיא ילד ולא ילדה.


#19 ריקי גל – אמת או חובה

וכמו השיר הקודם במצעד שלנו, גם השיר "אמת או חובה" נלקח מפסטיבל שירי הילדים ה-10 שנערך ב-1979 איתו הגיעה ריקי גל רק למקום השני כאשר מייק בורנשטיין חביב הפסטיבלים זכה במקום הראשון עם השיר "שולם ברוגז" שנשכח דיי מהר עם השנים שעברו, לעומתו השיר של ריקי גל נשאר איתנו ואהוב עד היום.

את השיר כתבתה שמרית אור, עיבד והלחין קובי אושרת

עובדה מעניינת: שנת 1979 הייתה שנה מצוינת לריקי גל עם הצלחת המחזמר "בני בום", השיר "לגור איתו" מפסקול הסרט דיזנגוף 99 ואז בדצמבר עם זכייה במקום השני בפסטיבל בשיר "אמת או חובה".


#18 מייק בורנשטיין – היפו היי

ואם כבר מייק בורנשטיין אז עם השיר הזה "היפו היי"  זכה בורנשטיין בפסטיבל שירי הילידים ה-8 שנערך בשנת 1977, זו כאמור לא היתה הזכייה היחידה של מייק בורנשטיין בתחרות הפסטיבל ושנתיים אחר כך הוא זכה שוב עם השיר "שולם ברוגז" אך "היפו היי" היה היחידי שהפך לקלאסיקת ילדים והפך את ההיפופוטם לחיה קומית החביבה על הילדים (חבל רק שלא כך במציאות, נראה אתכם מלטפים היפופוטם בטבע ושורדים לספר על זה). על המילים לאה לופנפלד, הלחן: קובי אושרת.

עובדה מעניינת: מייק בורנשטיין השתתף ב-7 פסטיבלים שונים (מתוך 14) מתוכם זכה בשלושה מהם במקומות הראשונים


#17 נורית גלרון – הלילות הקסומים

אחד השירים המקסימים ביותר שנכתבו לכבוד פסטיבל שירי הילדים עם מילים של עדה נסטוביץ ולחן של אילן וירצברג. השיר השתתף בפסטיבל שירי הילידים ה-8 בשנת 1977 אך לא זכה להכנס לאחד משלושת המקומות הראשונים כנראה בגלל שלא היה מספיק שמח ועליז כמו שאר השירים אך כן נשאר איתנו גם שנים ארוכות אחר כך.

עובדה מעניינת: בשנת 1996 זכה השיר להצלחה מחודשת כאשר להקת המכשפות חידשה את "הלילות הקסומים" בביצוע רוק לאלבומם "המכשפות מתכסות" שהיה לאחד מלהיטיה האחרונים של הלהקה.


#16 אושיק לוי – טוליק

אחד השירים המפורסמים של אושיק לוי איתו הגיע למקום השלישי בפסטיבל שירי הילדים ה-9 שהתרחש ב-1978. את השיר כתבה רמה סמסונוב והלחין נפתלי אלטר (אבא של רוני אלטר) שגם הלחין לאושיק לוי להיטים נוספים וביניהם "יונתן סע הביתה".

עובדה מעניינת: על אף שבקליפ השיר מופיע כלב וכמה שנים אחר כך כלב עם שם דומה "טוליפ" היה כוכב התוכנית "שמיניות באוויר" השיר לא נכתב על בעל חיים אלא על תובל גבירצמן יליד חדרה שנהרג במלחמת לבנון הראשונה ב-1982. השיר נכתב שנים רבות לפני כן כאשר תובל (או תולי בקיצור) היה עדיין ילד.


#15 שרי – ילדיסקו

בשנת 1978 זכתה שרי עם השיר "ילדיסקו" בתחרות ה-9 של פסטיבל שירי הילדים, מילים אליעוז רבין, לחן ועיבוד: רוני וייס, היה זה גם רוני וייס ששנה אחר כך הלחין לשרי את אחד הלהיטים הגדולים ביותר שלה "לעולם בעקבות השמש" וגם את להיטה הראשון "למה לא".

שרי או בשמה המלא שרלטוס אליאס הייתה בשנות ה-70 זמרת דיסקו מוצלחת שגם הקליטה אלבום דיסקו באנגלית שהצליח מעבר לים לכן אין זה פלא שנכתב עבורה השיר "ילדיסקו" שהיה בבסיסו שיר דיסקו לכל דבר עם עיבוד למבוגרים ומילים מותאמות לילדים ולאווירת הפסטיבל.

עובדה מעניינת: ילדיסקו הפך עם השנים לקלאסיקה מוזיקלית לילדים אם זה בשם עצמו שהפך לביטוי המזוהה עם תוכניות הפעלה ריקודית לילדים או אם זה בחידוש המפורסם של רינת גבאי כחלק מסדרת קלטות הוידאו שלה לילדים.


#14 הכל עובר חביבי – מסיבה של סמבה

השיר "מסיבה של סמבה" השתתף בפסטיבל שירי הילדים ה-12 בשנת 1981 אך לא זכה להכלל בשלושת המקומות הראשונים של הפסטיבל, אבל בכל זאת שרד את מבחן הזמן בגלל מקצב הסמבה העליז שעושה ישר חשק לרקוד, פשוט כיף של שיר. מילים: לאה שילון, לחן: הנרי ברטר


#13 ציפי שביט – ברבאבא

פסטיבל שירי הילדים ה-9 בשנת 1979 היה אחד המוצלחים מבין הפסטיבלים והפיק להיטים רבים שהפכו לקלאסיקות ילדים כמו "ילדיסקו", "טוליק", "הבובה פסטי" וגם שירה של ציפי שביט "ברבאבא" שהגיע למקום השני בפסטיבל.

על המילים יורם טהרלב, הלחן של נורית הירש. השיר התבסס על סדרת הילדים המצוירת (ובמקור ספר ילדים צרפתי) ששודרה באותן שנים ברצועת הילדים של ערוץ 1 והייתה לאחת המוצלחות של הערוץ בגלל הרעיון הייחודי של הסדרה בה ברבאבא ומשפחתו הם יצורים עגולים חסרי צורה מוגדרת שיכולים להחליפה לכל צורה אחרת. השיר הפך עם השנים לאחד המזוהים ביותר עם ציפי שביט.


#12 גידי גוב – חורף

השיר "חורף" של גידי גוב זכה במקום השלישי של פסטיבל שירי הילדים ה-13 שנערך ב-1982. מילים: אבנר קנר, לחן: יואל לרנר.

את המקום הראשון של אותה שנה קטף יקיר הפסטיבלים מייק בורנשטיין עם השיר האופטימי "שלום על העולם" אך בראיית הזמן נשכח השיר לחלוטין וזה של גידי גוב נשאר היחידי מהפסטיבל של אותה שנה שנשאר איתנו עד היום ואהוב על מבוגרים וילדים כאחד (כמו עם מרבית שיריו של גידי גוב בפסטיבלי שירי הילדים).


#11 – נעם קניאל – גלי

ב-1971 נערך פסטיבל שירי הילדים השני, במקום הראשון זכתה יפה ירקוני בשיר "אן דן דינו" אך השיר שהכי זכור לנו מאותו פסטיבל הוא השיר "גלי" שכתב אהוד מנור והלחין קובי אשרת.

השיר הגיע למקום השני ובנוהל הפסטיבל השיר בוצע פעמיים, בחלקו הראשון של הערב בידי רבקה זהר ובחלקו השני בוצעו השירים בידי ילדים, כאשר את השיר "גלי" ביצע ילד בן 8 בשם נעם קניאל, בזכות יכולת ווקאלית נדירה הפך נעם קניאל לזה המזוהה עם השיר עד היום.

נעם קניאל הפך לכוכב בין לילה, הוא החל להופיע במועדונים, פסטיבלים ושנתיים אחר כך ב-1973 היה נעם הילד הראשון בארץ שהוציא אלבום משלו, באותה שנה בעודו בן 10 "גויס" להופעות מול חיילים לצידו של מייק ברנט בזמן מלחמת יום הכיפורים.

עובדה מעניינת: בשנת 1992 הפיקו גלי צה"ל פרויקט חידוש שירים והשיר "גלי" זכה לביצוע מחודש של ירמי קפלן ואף נכלל כרצועת בונוס באלבומו הראשון של קפלן ונשאר ידוע עד היום.

הדירוג ממשיך – מקומות 10-1 בדף הבא

מאת תומר גילת

מנהל קריאטיב, צלם וכתב מוזיקה, מנהל ועורך מגזינים דיגיטלים

מה דעתכם?

6 נקודות
Upvote Downvote

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

Loading…

0
איזו נסיכת דיסני אתם?

חידון אישיות: איזו נסיכת דיסני אתם?

הכלבים של דיסני

טריוויה – חידון הכלבים של דיסני